Bagoly Sándor Zsigmond - Fitway
Kattintás a diavetítéshez!

Készíts személyre szabott edzéstervet a Digitális Edzővel!

Ez a másik cím,melyet nem hasznalunk

Személyre szabott edzéstervek készítése.

Már több mint 23.000 sportoló használja!
Több száz fotó az edzőtermi testépítő, alakformáló gyakorlatokról
Étkezési és táplálékkiegészítő terv izomtömeg-növeléshez vagy fogyáshoz
A legeredményesebb magyar testépítő, Kiss Jenő szakértelme alapján

Tovább...
Kattintás a diavetítéshez!

Új Edző Válaszol oldal inult!

Ez a másik cím,melyet nem hasznalunk

Posztold kérdéseidet a Facebookon

Edzés, izomtömeg megszerzése vagy szálkásítás, fogyókúra vagy diéta, egészséges életmód és sport? Most újra feltehetitek kérdéseiteket a FitWay szakértőjének! Tudj meg többet az Edző Válaszol oldalról vagy Posztold kérdéseidet!

Tovább...
Kattintás a diavetítéshez!

Vastagabb izmok, nagyobb erő, ha a kreatin edzés után jön?

Ez a másik cím,melyet nem hasznalunk

ha a kreatin edzés után jön?

A kreatin kiegészítőd időzítése talán éppen olyan fontos lehet, mint a fehérje turmixodé. Elképzelhető, hogy erő és izomnövekedés terén is jobb eredményt érhetsz el, ha a kreatinodat hasonlóan időzíted, mint a fehérjédet..

Tovább...
Kattintás a diavetítéshez!

Tedd az edzést a sajátoddá! Edzésterv, Számtervek és Önmotiváció

Ez a másik cím,melyet nem hasznalunk

Számtervek és Önmotiváció

EGY EDZÉSTERV UNALMAS ALAK LEHET. Nem egy nagy társaság, ha azt vesszük, hogy hetekig, netán hónapokig ugyanazt mondja. Szóval merev egy kicsit.

Tovább...
Frontpage Slideshow (version 1.7.2) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Keress:
Edzőterem
  Kiss Jenő visszatér | Mell edzése

 

Szemináriumokat tart, 130 kilós testsúly mellett kockás a hasizma - Kiss Jenő intenzíven, de szerényen nyomul vissza az aktív testépítő életbe. Izgalmas összeállítású, négy önálló gyakorlatból és egy triszettből álló mell edzését mutathatjuk be ezúttal.



 Hoppá, lemaradt a gyakorlat fele! Gondolatok az excentrikus izommunka védelmében

 
Sokszor észre sem vesszük, hogy csak a gyakorlat felére figyelünk és végezzük szabályosan. Az izommunka leggyakrabban lecsalt része, az excentrikus feszülés rendkívül különleges tulajdonságokkal bír. Egészen más terhelést bír, egészen más sérülést okozhat...

Összes testépítés cikk listázása


Recept
 Tuti recept: avokádós csirkemell

 
 
Ha már unod a csirkét csirkével, itt az ideje egy kis újításnak. Elkészítése roppant egyszerű, mégis feldobja az étkezést, akár ebédről, akár vacsoráról van szó.

Összes recept listázása

Sztárfitnesz
 Bailar aerobik – két kreatív magyar fiataltól


 
A Bailar aerobikot Horváth Gréta és Mészáros Máté alkotta meg. Aki elmegy egy órára, kipróbálhatja egy latin-amerikai tánc aerobikos feldolgozását. A gyakorlás után pedig a táncosok sikerélményét élheti át, amikor is „előadja” a megtanult koreográfiát.

Ajánló: 

Összes SztárFitnesz cikk listázása

Programajánló
 



Idén immár 10. alkalommal rendezik meg a jótékonysági fürdőruhás Mikulás Kocogást. A december 8-án, vasárnap délután 1 órától a budapesti Gozsdu Udvarban (VII. kerület, Király u. 13. ) gyülekezők 2 órakor vágnak neki a hidegben a félórás figyelemfelkeltő futásuknak. A jubileumi programhoz egy aukció is kapcsolódik, melyhez többek között Rubint Réka és Schobert Norbert is felajánlotta egy-egy kedves tárgyát egy beteg kislány megsegítésére.
 

Összes program listázása
Fogyókúra
 Újabb bizonyíték a nagy reggeli fogyókúrás és egészségmegőrző hatásáról

 

A nagy reggeli diétával végzett újabb kísérletek nem csak a módszer fogyókúrás eredményességét támasztják alá. Az ilyen étkezési elosztás mellett számos egészségünket meghatározó paraméter is kedvezőbben alakul.

Összes fogyókúra cikk listázása
Táplálkozás
Untitled Document
Mit ennének a génjeink? - Géndiéta 10 lépésben: ez aztán a tudományos táplálkozás!


Reggel felkelsz, s megkérdezed a génjeidet:
- Mit akartok ma enni?
- A szokásosat! - felelik - Egyharmad rész fehérjét, egyharmad rész szénhidrátot, egyharmad rész zsiradékot.
A Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem (NTNU) biológusai éppen ezt a feleletet olvasták ki génműködésünkből, éppen ez a menü segítene a legtöbb életmódból adódó betegség elkerüléséhez.

Az NTNU kutatói nem a szokásos módon vizsgálták az egyes étrendek hatását, ők arra voltak kíváncsiak, hogy a génexpresszióra, azaz génkifejeződésre milyen hatással van az adott menü.

Vigyázat tudományos!
Génkifejeződés: a genetikai anyag különböző tulajdonságok formájában történő megnyilvánulása a szervezetben. A gén DNS-szekvenciájából származó információk - anyag formában, például fehérjemolekulák segítségével - lefordítódnak, hogy később a sejtjeink struktúráját, funkcióját szabályozzák.

Végy egy tipikus norvég menüt és máris közelebb kerülsz a legtöbb tipikus életmód-betegséghez!
A tipikus norvég fogások többsége nagyjából 65% szénhidrátot tartalmaz. Hogyan elemezné egy genetikus ezt az étrendet? "A gének nagy csoportja túlórában dolgozik" - feleli Berit Johansen professzorasszony. "Nem csak azokat a géneket érinti, melyek gyulladásos állapotot okoznak a testben, hanem azokat is, melyek összefüggésbe hozhatók a szív- és érrendszeri, valamint néhány rákos megbetegedés kialakulásával, a demenciával, vagy a II. típusú diabétesszel - vagyis az összes életmódból adódó megbetegedéssel."



Valójában még csak most kezdik megérteni...
Számos tudományos tanács hallható, olvasható a helyes táplálkozásról. Ezek valamilyen szinten tudományos alátámasztás nyertek. Mégis a kutatók igazán csak most kezdik megismerni a táplálkozási szokások, az emésztés, valamint az egészség és immunrendszer kapcsolatát. Így most már nem csak azt tudják majd megmondani, hogy melyek az egészséges ételek, hanem azt is, hogy valójában miért.

40% szénhidrát a limit
Mind az alacsony szénhidráttartalmú diéta, mind a magas szénhidrát diéta rossz, - állítja Johansen professzorasszony - de az alacsony szénhidráttartalmú diéta még közelebb áll a megfelelőhöz. Étkezésünkben nem lehet több a szénhidrát aránya 1/3-nál, különben a gének olyan stimulációt kapnak, mely gyulladásos állapotot idéz elő. Ehhez kell tartanunk magunkat minden egyes étkezés során! A felső határt a következő szabály jelenti: az összes elfogyasztott kalóriának legfeljebb 40%-át jelentsék a szénhidrátok.

Mire számíthatsz?
Az a bizonyos gyulladásos állapot nem olyan, mint amit betegségként, fájdalomként tapasztalsz. Sokkal inkább hasonlít egy gyenge influenzához. A bőröd kissé vörösebb, a tested több vizet tárol, melegséget érzel, és mentálisan sem állsz igazán a toppon.

Túl sok szénhidrát - úgy védekezünk, mint a vírusos támadások idején.
A kutatók próbáltak minél alaposabban eljárni felmérésük során. Harminckét enyhén túlsúlyos ember vett részt a kísérletben. Diétájuk 6 naponta változott: hat nap magas, 65%-os szénhidrátot tartalmazó diéta, azután 6 nap átlagos táplálkozás, majd 6 nap csökkentett szénhidrát tartalmú diéta, melynél már csak fele annyi szénhidrátot fogyasztottak a résztvevők. Ebben a rendszerben az egyes diéták hatását ugyanazon a személyen mérhették össze a kutatók. Arra is ügyeltek, hogy a különböző diétákban egyforma mennyiségben szerepeljenek omega-3 és omega-6 zsírsavak. Így akarták kizárni, hogy a mért változások a zsírsavakra legyenek visszavezethetők.

Magas szénhidrát tartalmú diéta mellett nem csak a gyulladást okozó gének esetében figyelhető meg túlzott aktivitás, hanem a II. típusú diabétesszel, a szív- és érrendszeri betegséggel, az Alzheimer kórral, valamint néhány daganatos megbetegedéssel összefüggésbe hozható gének esetében is. "Nem az a következtetésünk, hogy elkerülhető, vagy késleltethető az Alzheimer kór megfelelő étkezés mellett, de úgy tűnik, hogy a folyamat kapcsolatban áll az elfogyasztott szénhidrát mennyiségével." - mondja Berit Johansen. Ha túl sok szénhidrátot fogyasztunk, a testünket tulajdonképpen reakcióra serkentjük: az immunrendszer mobilizálódik, éppen úgy, mintha vírus támadta volna meg.


A gének azonnal reagálnak. De a helyzet nem olyan egyszerű, mint azt legtöbben gondolnák - nem csak a vércukorszint szabályzásról szól a játék. A kulcsot inkább az inzulinkibocsátás másodlagos hatása adja, mely számos mechanizmust indít be. Johansen professzor szerint még az sem számít elsődleges fontossággal, hogy a többlet szénhidrát miből származik, cukrokból, krumpliból, rizsből, vagy fehérkenyérből.

Géndiéta - Berit Johansen professzor javaslatai alapján:

1. Ne kerüld el teljesen a szénhidrátokat. A fehérjén és zsíron megalapozott táplálkozás éppen ugyanúgy rossz, mint a túl sok szénhidrát. A cél a helyes arány megtalálása!

2. A nap során tartsunk 6 kisebb étkezést, mindegyik tartalmazzon szénhidrátot, fehérjét és zsírt!

3. Ne hagyd ki a reggelit, ne hagyd ki az ebédet!

4.  Az ételek összeállítása legyen: 1/3 rész szénhidrát, 1/3 rész fehérje, 1/3 rész zsiradék! Ez a gyulladásos állapotok elkerülésére megfelelő recept, valamint segít abban, hogy a legtöbb krónikus betegséget okozó gén működése ne forduljon túlzott aktivitásba.

5. Mindössze hat nap alatt megváltoztatható a káros génexpresszió! Ha túl sok szénhidrátot ettél eddig, válts, s már 6 nap után a génműködés egészségesebb körülményeket teremt.

6. Igaz, hogy a változás gyors, de ha valóban úgy akarsz élni, hogy az az egészségedet szolgálja, akkor az új életvitelt meg kell tartanod. A megfelelő diétát hosszú távra kell tervezned!

7. Akkor mostantól kalóriát kell számolni, ételadagokat mérni? Természetesen lehetsz ennyire profi a táplálkozásban. Azért van néhány fogás, mellyel mérés nélkül közelebb kerülhetsz a "géndiéta" céljához: csökkentsd az olyan zöldségek arányát táplálkozásodban, mint amilyen például a krumpli, a fehér kenyeret helyettesítsd magas kiőrlésűvel. Ezenkívül minden étkezésbe kerüljön fehérje és zsiradék, a reggelitől kezdve a vacsoráig.

8. A saláta fogásaink szintén tartalmaznak szénhidrátokat - ezt sokan elfelejtik. A zöldsalátákat nyugodtan választhatjuk, ezekből rengeteget kellene enni, hogy szénhidrát szinten aggodalomra adjanak okot, s ha már a norvégoknál tartunk: a salátában a krumplit jobb például brokkolira cserélni.

9. Gyümölcseinkre is figyelnünk kell. A "géndiétában" nem állja meg önmagában a helyét a mondás: egyél sok-sok gyümölcsöt. Egy időben ne fogyasszunk a magas glikémiás indexű gyümölcsökből túl sokat! A változatosság segíthet.

10. Készítsünk magunk igazi önteteket a boltiak helyett, fogyasszunk halolajat! Az olajfogyasztás során azért nem szabad elfelejtenünk, hogy az olajak tartalmazzák arányaiban a legtöbb kalóriát! Ne fogyasszunk túl sok állati eredetű telített zsiradékot, részesítsük inkább előnyben a telítetlen növényi és a többszörösen telítettlen tengeri (állati) eredetű zsírokat!



A fiatalság forrása...
Johansen professzorasszony és csapata izgatottan figyelte a táplálkozás és génműködés összetett kapcsolatát. S nem csak azt látták, hogy a kiegyensúlyozott összetételű diéta mellett alacsonyabb a krónikus betegségekkel összefüggésbe hozható géntevékenység, hanem egy különös gén aktivitása is megváltozott ekkor. Ezt a gént a szakirodalom gyakran a fiatalság génjének nevezi.
"Valójában azért nem botlottunk a fiatalság forrásába" - mosolyog Johansen, de azért örül, hogy lépésről, lépésre haladnak azoknak a mechanizmusoknak feltárásában, melyek az életmódból adódó egészségügyi problémákkal kapcsolatba hozhatók.




2011. 09. 24. sciencedaily

Image: Simon Howden / FreeDigitalPhotos.net

Image: scottchan / FreeDigitalPhotos.net

Image: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

FIT-WAY2011-09-24 12:17:13
Idelent megjegyezhetjük még, hogy a norvég konyha önmagában nem olyan vészes a "géndiéta" szempontjából nézve. A norvég konyha leginkább tengeri halakból, a tenger gyümölcseiből áll, ezek akár fehérjeforrásként, akár hasznos zsírok szempontjából passzolnak Berit Johansen javaslataival. A globalizáció hatása azonban itt is érezhető a táplálkozásban: sok tészta, pizza, készétel, kész öntetek... Márpedig az öntetek gyakoriak, ezért is olvashatjuk odafent a javaslatot, miszerint jobb, ha magunk készítünk öntetet. Egy öntetbe nyugodtan tehetünk mi magunk is jó minőségű zsiradékot, például lenmagolajat, olívaolajat. Az öntetet nem hevítjük, így az olaj nem veszíti el pozitív tulajdonságait. Krumpli jelenti viszont a legtöbb norvég étel köretét - mi is szeretjük. Az ottani éghajlat nem igazán kedvez a búzának, az igénytelenebb krumpli jobban elvan. Nekünk természetesen sokkal könnyebb...


  • VI. AerobiCamp 2011. fotógaléria

  • Aerobik Maraton, 2011. fotógaléria

  • Fitness Company Tavaszi Kongresszusa 2011

  • NIVEA Fitness Tour, 2011. Budapest, 3. fotógaléria

  • NIVEA Fitness Tour, 2011. Budapest, 2. fotógaléria

  • NIVEA Fitness Tour, 2011. Budapest, 1. fotógaléria

  • Ötödik Coca-Cola Testébresztő 2011 fotó galéria

  • TESCO FittAréna 2010 fotó galéria II

  • TESCO FittAréna 2010 fotó galéria

  • Biopont Őszi Országjáró Fitnesz Turné - Oxygen Újpest

  • Avon Test és Lélek Nap 2010

  • Fitness Company Őszi Kongresszus 2010

  • Jógafesztivál 2010. szeptember 12.

  • V. AerobiCamp 2010 fotógaléria vasárnap

  • V. AerobiCamp 2010 fotógaléria szombat 3.

  • V. AerobiCamp 2010 fotógaléria szombat 2.

  • V. AerobiCamp 2010 fotógaléria szombat 1.

  • AerobiCamp 2010 fotó galéria péntek

  • Strike Zone Enrico Olivierivel - fotó galéria

  • VI. Nike MoveYa! Day 2010 fotó galéria III.

  • VI. Nike MoveYa! Day 2010 fotó galéria II.

  • VI. Nike MoveYa! Day 2010 fotó galéria

  • Keleti Andrea táncművész és férje Kovács Zoltán edzése Tatarek Rezsővel - fotó galéria

  • TESCO FittAréna - 2009. galéria II.

  • TESCO FittAréna - 2009. galéria I.

  • IV.Aerobicamp - 2009. vasárnap fotó galéria

  • IV. Aerobicamp - 2009. szombat fotó galéria

  • IV. Aerobicamp - 2009. péntek fotó galéria

  • Adidas Yoga és Pilates Day 2009. V. 10.

  • IV. Tavaszi Aerobik, Pilates és Cycling Kongresszus

  • Coca Cola testébresztő aerobic nap 2009. galéria II.

  • Coca Cola testébresztő aerobic nap 2009. galéria I.

  • V. Nike Move Ya Day - 2009. galéria IV.

  • V. Nike Move Ya Day - 2009. galéria III.

  • V. Nike Move Ya Day - 2009. galéria II.

  • V. Nike Move Ya Day - 2009. galéria I.

  • Fittaréna - 2008. november 22. fotó galéria II.

  • Fittaréna - 2008. november 22. fotó galária I.

  • Kellogs - Optiwell Fitbalance Egészség és Wellness nap - Fotó Galéria - 2008. november 8. Bonus

  • Kelloggs - Optiwell Fitbalance Egészség és Wellness nap - Fotó Galéria - 2008. november 8. (2. rész)

  • Kelloggs - Optiwell Fitbalance Egészség és Wellness nap - Fotó Galéria - 2008. november 8.

  • III. AEROBICAMP, 3. nap

  • III. AEROBICAMP, 2. nap, White Party

  • III. AEROBICAMP, 2. nap

  • III. AEROBICAMP, 1. nap

  • III. AEROBICAMP, 1. nap, Hollywood Superstar Party

  • Fitbalance Egészség és Életmód Nap 2008.

  • Testépítő és Klasszikus Testépítő Magyar Kupa 2008 - Fitness Modell, Fitness Forma

  • Testépítő és Klasszikus Testépítő Magyar Kupa 2008.

  • 2. Canderel Yoga & Wellness Day

  • III. Tavaszi Aerobik és Cycling Kongresszus

  • Coca-Cola Testébresztő Aerobik Maraton II. rész

  • 6. Coca-Cola Testébresztő Aerobik Maraton I. rész

  • IV.Move ya day 2007

  • Fitparádé 2007; Yaxeni Oriquen, Toney Freeman, Timea Majorova

  • Fitness Company Aerobic Kongresszus
  • Nincs kép feltöltve
    Nativa Fittnap 2007

 



 

 


fa hulahopp karika

Ajándékkosár házhozszállítás